2012-03-26

Klart jag gör

Sådärja nu har lite saker blivit klara, mina muddar som varit anmälda som mars-UFO på UFO-bloggen. Det tog bara lite söndagsstickning och ett besök på Irmas hus i Malmö idag för knappköp, känns bra!
Ett par sjalar i lingarn är avslutade, gott! Bokköp i Köpenhamn också avklarat, det blev inget garn utan två böcker "No.1, no. 2, no 3... Ni skönne strik" och "Nordiske masker" av Lone Grissel & Trine Rousing. Trevlig dansk stickdesign! I den första finns en kofta som jag bara måste sticka! I den andra finns flera roliga mönster, både virkat och stickat bl a en läcker virkad sjal som jag inte tänker ha virad runt huvudet, det är jag säker på.

7 kommentarer:

Kattis sa...

Vilken ljuvlig kofta. Ser sannerligen fram emot att få se din tolkning av den!

Malin sa...

Supersnygg kofta!

Annika Odelstav sa...

Men så sugen jag blev på den koftan då!

Blogga sa...

Har tittat igenom din blogg och dina stickade alster. Vilka fantastiska saker du gjort. Du har givit mig SÅ mycket inspiration. Tack!! //Linda

Anonym sa...

Supersnygg kofta, den vill jag se i din version!!

Anonym sa...

Is there a pattern for your cardigan and scarf? They are both lovely!

Kristina H sa...

Pattern for the cardigan is available in Danish and German http://www.ravelry.com/patterns/library/no-3-2
The scarf in a book called Nordiske masker, only in Danish. http://www.ravelry.com/patterns/sources/nordiske-masker