2012-09-03

Jag stickar med Kurt

Testar mitt provhekto av garnet Kurt, det blir en mössa med flätor och lite häng. Garnet är mjukt men har mer stadga än alpacka, det ska bli väldigt spännande att se hur det blir efter tvätt, det är ju redan mjukt. Färgen är härligt naturbrun (mörkare än på bilden) och jag stickar med 2,5 så det blir alltså en ganska tunn och smidig mössa vilket passar i Skåne där det ju oftast inte blir så kalla vintrar. Garnet kommer från Östergård utanför Hässleholm och det är Annika  med "Sticka på landet-bloggen" som har fått garnet spunnet av de egna fårens ull. Jag hoppas att mina 100 gram ska räcka till ett par muddar också men det får vi se när jag kommit längre på mössan. Just nu är jag på väg emot tredje flätvridningen.
De andra projekten då? Inget mer har blivit klart och jag har inte börjat på den svarta sjalen än. Tänker ta mig en titt i Victorian Lace Today i kväll för att hitta ett trevligt mönster till en rak sjal.

Inga kommentarer: