2013-06-09

Stickprat

På mer än en månad borde jag ha hunnit nåt? I alla fall har jag hunnit starta nåt :-) Min musarm eller vad det är är mycket bättre av lite olika skäl, nya glasögon att ha vid datorn och en massa resande i tjänsten så jag har inte hunnit sitta/stå så mycket vid datorn.
Två sjalar är klara Spring pop (återstår tvätt, kanske ett projekt för idag?), Barndom av Stephen West, den blev himla bra, lagom stor och färgkombon härlig, nöjd! Vimpeltröjan är klar och använd, den blev väldigt fin efter tvätt, garnet fyllde liksom upp mer, kan nog bli favorit i sommar. Den bruna nattröjan har inte blivit monterad ännu, min lintröja har växt något men garnet flockar nåt grymt så jag bör sticka den utomhus iklädd så lite som möjligt, hoppas det blir bättre när den är tvättad. Sen har jag virkat två flerfärgade påsar i väntan på Maria Gullbergs virkbok som kommer i slutet av juni, längtar! Ha koll på hemslöjdens förlag!
Har ett projekt, min Vingesjal som jag gjorde ett mönster till för flera år sedan håller på att få en kompis, en dubbelvinge, eller snarare en sjal som inte bara är en trekant. Stickar och gör en ny modell i lacegarnet från Drops, fint men i halkigaste laget för mig. Återkommer om det när den och mönstret är färdigt.
Behöver fler lätta små reseprojekt så jag har startat en virkad sjal i ett tunt lingarn, mycket på grund av att jag slog till och köpte några ergonomiska virknålar Rakuraku från Etsy så det kom ett paket från Japan i lådan en dag. Och? Jodå snygga och bra! De bästa ergonomiska jag testat hittills.
Och nu när nästan alla mina koft- och tröjprojekt är avslutade så äntligen var det dags att starta en ny kofta i flerfärgsstickning. Men jag är inte riktigt kompis med den än, tycker den ser stor ut men ska sticka en lite bit till inan jag provar. Det är blir flerfärgsstickning coh estniska garner, en höstkofta (hoppas jag).

Inga kommentarer: