2015-09-20

Jag behöver en plan

Vill för mycket, blir hela tiden sugen på nya saker. Dags att ta tag i det! Vad behöver jag? Förmodligen inget. Vad vill jag ha? Det tål att tänkas på, behöver en workshop! Fram med post-IT-lapparna och dags för brainstorma. Jag kommer aldrig att bli en systematisk stickare men kan ju bli lite mer planerad. En del av planen bör innehålla: använda det garn som redan finns i huset! 
Såhär gick det. Spalt ett, det jag behöver, garn finns till mössa. Spalt två en tröja jag inte behöver mekn förmodligen har garn till. Spalt tre en tröja vi en kofta som jag delvis har garn till. Spalt fyra: kul saker som kräver garnköp.

Sen har jag en ny bok på ingång, Bohusstickning, ny bok! Har heller inte tagit med småsaker som, vantar, muddar, sockor och benvärmare samt sjalar, halskragar och halsdukar. Till småsakerna har jag massor av garner som går att använda.

Planen är alltså att sticka klart det jag håller på med samt se till att jag har bra resestickningar. Sen börja på något jag har garn till. 
De senaste jag stickat klart, kan ses på min tumblr: 
http://www.fardig.tumblr.com/


3 kommentarer:

Kristina H sa...

Så glömde jag Sidsel J Höiviks bokmVacker strikk, nåt ur den får jag väl knåpa ihop. En kofta alltså :-)

Heidi sa...

Jag kan känna igen mig i det där i att vilja sticka mycket, men antagligen bara behöva några få saker av det jag stickar. Men det är ju ett härligt lyxproblem:)

Smart att organisera stickprojekt i 3 olika delar med hjälp av post it lappar. Den iden knycker jag nog:)

Camilla sa...

Jag använder mig utav Trello-boards för där jag har ett board för stickning med listor som heter "Vill göra", "På gång", "Planerat", "Pågående", "Klart" och "Vilande". Sedan gör jag ett kort för varje stickning och kan skriva information om.
Finns till mobilen också.